Cessió de l'ús dels centres educatius públics per a la realització d'activitats d’interès social i cultural, lúdic i docent que són d’interès per una majoria de la població o que la seva aportació a la col·lectivitat tingui una forta càrrega educativa en sentit ampli. Les activitats que s'hi realitzin són d'exclusiva responsabilitat dels sol·licitants i es veuen afectades per les normes legals corresponents.
La cessió d'ús en qualsevol cas ha de ser fora de l'horari lectiu i com a màxim fins les 22 hores. Durant els caps de setmana, dies festius i períodes de vacances, l’horari per les activitats serà de 09.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 22.00 hores.
Els espais cedibles són aquells d’ús comú, exteriors o interiors: pistes poliesportives, patis, sales d’actes i menjadors. Per altra banda, el gimnàs, la cuina, el laboratori, la biblioteca i les aules especialitzades necessitaran del vist-i-plau del centre educatiu, ateses les seves característiques ja que els materials pedagògics i els equipaments pertanyen al centre.
- Persones físiques o jurídiques sense afany de lucre que organitzin activitats d'acord amb aquestes prioritats:
Prioritat 1 - Activitats organitzades per l'AMPA
Prioritat 2 - Activitats organitzades per l’Ajuntament tant si són de gestió directa com indirecta.
Prioritat 3 - Altres activitats realitzades per entitats legalitzades de lleure, culturals, artístiques, esportives…
- Persones físiques o jurídiques amb afany de lucre, quan es tracti d'activitats puntuals sense continuïtat.
- Si la persona sol·licitant delega en una altra per a què la representi, a més de les dades de la persona titular s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.
- La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.
Documentació que acredita la representativitat
- DNI
- Pòlissa d’assegurança
- Programació de les activitats a realitzar, amb especificació de dates, horaris, previsió participants.
- Les sol·licituds de les activitats de durada continuada durant el curs escolar s’han de presentar abans del 30 de juny per poder iniciar-les abans del 30 de setembre del següent curs.
- Les sol·licituds relatives als casals d'estiu s'han de presentar amb una l'antelació mínima de dos mesos.
- Altres tipus de sol·licituds s'han de sol·licitar amb quinze dies d'antelació a la proposta d'inici de l'activitat.
. Pel que respecta a les taxes i despeses de les que s'han de fer càrrec els usuaris dels centres d'educació infantil i primària es distingeix, en els següents termes, en funció de si es tracta de les AMPA o altres entitats privades.
. En el cas que les AMPA que desenvolupin una activitat de caire continuat al llarg del curs escolar el Departament d'Educació es fa càrrec de les despeses de consum.
- Aquestes despeses es consideren una subvenció indirecta a incloure en el total de les subvencions atorgades pel curs acadèmic.
- Quan les activitats organitzades per l'AMPA les porta a terme una empresa de serveis, les diverses gestions derivades de la responsabilitat civil, són a càrrec de l'AMPA que fa la sol·licitud.
- Les AMPA han d'abonar les taxes corresponents que estiguin aprovades per part de l'òrgan competent.
. Pel que fa a les entitats privades : s'hauran d'abonar les taxes que estiguin establertes i fer front a les despeses de vigilància i neteja dels espais utilitzats.
. Per a l'ús de determinats espais als equipaments es pot establir per part de l'òrgan competent una taxa, tenint en compte el tipus d'ús o activitat a desenvolupar i l'horari, distingint si es tracta d'activitats culturals o d'interès social o activitats d'interès particular o de la iniciativa mercantil.
El temps màxim de resolució i notificació és d'1 mes
En cas de silenci administratiu, la sol·licitud s'entén: desestimada
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades