Ajuntament de Sant Boi de Llobregat SEU ELECTRÒNICA
Inici Seu Hora oficial

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

06/03/2023 08:34:58 PM
capçalera01
Sobre la Seu Organització municipal Procediments Serveis
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


Servei Públic de Consum - Queixa/Reclamació/Denúncia de consum

EN QUÈ CONSISTEIX:

Queixa:

La persona consumidora pot fer un escrit de queixa per deixar constància d'uns fets que, malgrat no ser una infracció administrativa per part d'una empresa i malgrat que no vulguin demanar una compensació o rescabalament, desitja que l'Administració els conegui i els faci arribar a l'empresa per tal de millorar la qualitat del seu servei.

Reclamació:

Petició de la persona reclamant encaminada a obtenir la reparació d'un dany, el rescabalament de quantitats, la rescissió d'un contracte, l'anul·lació d'un deute o d'una prestació que s'hagi produït durant una relació comercial.

En aquest cas, el Servei Públic de Consum fa mediació entre les parts per ajudant-los a trobar una solució al conflicte plantejat. Per això, en aplicació del decret 98/2014 de 8 de juliol sobre el procediment de mediació en les relacions de consum, el primer pas és presentar una reclamació a l'empresa amb la qual heu tingut el problema de manera que tingueu un comprovant de reclamació. Ho podeu fer per correu electrònic, carta certificada amb avís de recepció o el full oficial de queixa, reclamació, denúncia. Si ho feu per telèfon, cal que demaneu sempre el número de referència de la reclamació.

Un cop feta la reclamació, l'empresa té 30 dies per donar-vos una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació al Servei Públic de Consum per tal que l'estudiem i la tramitem.

Denúncia:

La persona denunciant vol posar en coneixement de l'administració uns fets que poden ser constitutius d'infracció administrativa en matèria de consum.



QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:

Les persones consumidores i usuàries, ja siguin persones físiques o jurídiques que hagin adquirit, utilitzin o gaudeixin, com destinataris finals, de béns, productes o serveis i que tinguin domicili a Sant Boi de Llobregat.

També ho poden sol·licitar treballadors autònoms i microempreses amb seu social a Sant Boi de Llobregat. en casos de reclamacions de serveis bàsics (llum, aigua, gas i telèfon) i serveis de tracte continuat.



DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

La persona usuària ha de portar tota la documentació que sigui necessària per tramitar el seu expedient.



TERMINI DE RESOLUCIÓ:

De forma ordinària, els expedients es resoldran en un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de presentació. No obstant, si el Servei Públic de Consum ho creu convenient, es reserva la potestat d'ampliar aquest termini fins a 6 mesos.



ON SOL·LICITAR-LO:



  • Per tramitar aquesta sol·licitud amb signatura electrònica és necessari que disposeu d'IDENTIFICACIÓ DIGITAL admesa.
    Podeu consultar el següent enllaç: Sistemes d'identificació

    Cliqueu el botó que corresponqui en funció de si tramiteu com a titular o com a representant.
    I seguiu les instruccions que van sortint.


    Si voleu que us ajudem a fer la tramitació, contacteu amb nosaltres:
    AJUDA


    Si teniu problemes tècnics en la tramitació, poseu-vos en contacte amb nosaltres: Serveis tècnics

    ELECTRÒNICAMENT


  • OFICINA MUNICIPAL D'ATENCIÓ A LES PERSONES (OMAP)
    Plaça de l'Ajuntament, 1

    Cliqueu el botó "Cita prèvia" per sol·licitar dia i hora

    Si la documentació es presenta digitalitzada en suport USB, agilitzarà la gestió i evitarà la realització de còpies (0,5 € per full A4)
    CITA PRÈVIA <BR/> OMAP
    PRESENCIAL





  • SERVEI PÚBLIC DE CONSUM

    Amb motiu de les especials circumstàncies provocades per la COVID-19, les persones consumidores NO PODEN SER ATESES DE MANERA PRESENCIAL.

    Les atencions es faran de forma telefònica sol·licitant cita d'AGENDA DE CONSUM, de manera que el personal tècnic trucarà a l'hora convinguda per assessorar/informar en matèria de consum.

    Per demanar dita cita cal trucar al telèfon de l'Oficina d'Atenció a les Persones (OMAP): 936548223 o 936351212

    PRESENCIAL








Aquesta informació té caràcter divulgatiu i no recull el contingut íntegre de la normativa corresponent.
Vàlid des de: 10/19/2020
Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2021 Distintiu de gènere

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web - Protecció de dades