Queixa:
La persona consumidora pot fer un escrit de queixa per deixar constància d'uns fets que, malgrat no ser una infracció administrativa per part d'una empresa i malgrat que no vulguin demanar una compensació o rescabalament, desitja que l'Administració els conegui i els faci arribar a l'empresa per tal de millorar la qualitat del seu servei.
Reclamació:
Petició de la persona reclamant encaminada a obtenir la reparació d'un dany, el rescabalament de quantitats, la rescissió d'un contracte, l'anul·lació d'un deute o d'una prestació que s'hagi produït durant una relació comercial.
En aquest cas, el Servei Públic de Consum fa mediació entre les parts per ajudant-los a trobar una solució al conflicte plantejat. Per això, en aplicació del decret 98/2014 de 8 de juliol sobre el procediment de mediació en les relacions de consum, el primer pas és presentar una reclamació a l'empresa amb la qual heu tingut el problema de manera que tingueu un comprovant de reclamació. Ho podeu fer per correu electrònic, carta certificada amb avís de recepció o el full oficial de queixa, reclamació, denúncia. Si ho feu per telèfon, cal que demaneu sempre el número de referència de la reclamació.
Un cop feta la reclamació, l'empresa té 30 dies per donar-vos una resposta. Si no ho fa, o la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació al Servei Públic de Consum per tal que l'estudiem i la tramitem.
Denúncia:
La persona denunciant vol posar en coneixement de l'administració uns fets que poden ser constitutius d'infracció administrativa en matèria de consum.
Les persones consumidores i usuàries, ja siguin persones físiques o jurídiques que hagin adquirit, utilitzin o gaudeixin, com destinataris finals, de béns, productes o serveis i que tinguin domicili a Sant Boi de Llobregat.
També ho poden sol·licitar treballadors autònoms i microempreses amb seu social a Sant Boi de Llobregat. en casos de reclamacions de serveis bàsics (llum, aigua, gas i telèfon) i serveis de tracte continuat.
La persona usuària ha de portar tota la documentació que sigui necessària per tramitar el seu expedient.
De forma ordinària, els expedients es resoldran en un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de presentació. No obstant, si el Servei Públic de Consum ho creu convenient, es reserva la potestat d'ampliar aquest termini fins a 6 mesos.
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades