Ajuntament de Sant Boi de Llobregat SEU ELECTRÒNICA
Inici Seu Hora oficial

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

11/19/2017 05:51:33 AM
capçalera01
Sobre la Seu Organització municipal Procediments Serveis
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


OMIC - Actuacions de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

Darrera revisió: 09/07/2015


EN QUÈ CONSISTEIX:

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor és un servei d'àmbit municipal que té com objectiu principal informar i ajudar a les persones consumidores i usuàries en la defensa dels seus legítims drets.

Les seves actuacions es concreten en:

- Atendre consultes proporcionant informació en matèries pròpies de consum.

- Anàlisis i tramitació de queixes, reclamacions i denúncies de consum:

Anàlisi i valoració de la documentació aportada

Gestions de mediació: s'intenta resoldre la controvèrsia sorgida entre els consumidors/usuaris i els establiments comercials.

Tramitació de sol·licituds d'arbitratges de consum

Trasllat de les denúncies, si s'escau, per a controlar les possibles irregularitats en matèria de Disciplina de Mercat i Defensa de Consumidors i Usuaris, a l'òrgan de l'Administració competent.

- Fomentar l'educació i formació en matèria de consum, mitjançant campanyes adreçades a determinats col·lectius de la població.

QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:

Les persones consumidores i usàries, ja siguin persones físiques o jurídiques que hagin adquirit, utilitzin o gaudeixin, com destinataris finals, de béns, productes o serveis i que tinguin domicili a Sant Boi de Llobregat

També ho poden sol·licitar treballadors autònoms i microempreses en casos de reclamacions de serveis bàsics i de tracte continuat (llum, aigua, gas, telèfon, ...)

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

- Consultes: si es vol fer una consulta concreta relacionada amb un document (per exemple un contracte) s'ha de portar.

- Reclamacions o denúncies: caldrà adjuntar els documents que puguin aportar proves respecte als fets reclamats o denunciats (full oficial de reclamació/denúncia, tiquet, factura, contracte, rebut, publicitat, etc.)

QUAN ES POT SOL·LICITAR:

Consultes: en qualsevol moment.

Reclamacions:D'acord amb el Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum, cal que presenteu una reclamació prèvia a l'empresa amb qui heu tingut la relació de consum. Transcorregut el termini de 30 dies sense haver obtingut resposta o en cas de resposta no satisfactòria a les pretensions formulades, es pot iniciar el procediment de mediació davant de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor.

Denúncia: en qualsevol moment.

ON SOL·LICITAR-LO:

Tramitació via internet : accedint als formularis web que trobareu a la fitxa de tràmit corresponent:

. OMIC - Queixa/reclamació/denúncia de consum

. OMIC - Consulta de consum

Tramitació presencial o telefònica:

. Tramitació presencial

Clicant el botó "Cita prèvia"que trobareu al final d'aquesta fitxaper sol·licitar dia i hora. Oficina Municipal d’Atenció al Públic (OMAP) - Horari

. Oficina Municipal d’Atenció al Públic (OMAP) - Horari

. A l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

Sol·licitant cita prèvia a través del telèfon 936 351 212 de l'OMAP

Adreça de l'OMIC: Pau Claris, 14 - Masia Torre Figueres

ALTRES TRÀMITS RELACIONATS

OMIC - Consulta de temes que no són competència de consum

OMIC - Operadores de telecomunicacions (telefonia e internet)

OMIC - Reclamacions/Denúncies de consum

OMIC - Consulta de consum

Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2014

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web