La llicència que autoritza l'aprofitament d'un espai de la calçada per a reserva de plaça d'aparcament d'un vehicle, per a persones amb mobilitat reduïda, amb l'objectiu de facilitar l'accés al seu domicili o lloc de treball.
És de caràcter personal i intransferible, tot i que els beneficis són d'aplicació a qualsevol vehicle conduït per la persona titular, el dret de la reserva ve determinat per les necessitats de mobilitat de la persona amb mobilitat reduïda.
L'autorització està subjecta a renovació cada 2 anys, renovació que es donarà sempre que no hagin variat les circumstàncies que van ser causa de l'atorgament inicial.
L'atorgament de la llicència representa les següents obligacions per a la persona titular de la reserva d'aparcament:
- És obligació de la persona titular de la llicència, la instal·lació i el correcte manteniment tant de la senyalització vertical com de la pintura de la calçada.
- Tornar a sol·licitar la reserva en el termini de dos mesos abans de que finalitzi l'autorització (per a obtenir la renovació).
- En el moment de cessament de l'ocupació, és obligació del titular, procedir al restabliment de l'estat original de la via pública retirant tota la senyalització existent i presentar la renúncia/baixa de l'autorització de l'ús del domini públic (consulteu els tràmits relacionats)
L'Ajuntament fa seguiment i revisió de les reserves concedides, i qualsevol mal ús comporta que es deixi sense efecte la reserva de plaça d'aparcament.
Donada la dificultat i complexitat que pot suposar la correcta senyalització de la reserva, es recomana que contacteu amb una empresa especialitzada en senyalització viària.
Els titulars de targetes per a persones amb disminució en la modalitat de no conductor tenen dret a que els vehicles que les porten es puguin aturar, el temps imprescindible per recollir-la o deixar-la, en qualsevol lloc de la via pública sempre que no impedeixin la normal circulació de vehicles o vianants. No obstant això, es pot donar tràmit a la reserva atenent a les circumstàncies personals, familiars i econòmiques que són valorades per la comissió tècnica.
- La persona titular d'una targeta d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda.
- Si la persona sol·licitant delega en una altra per a què la representi, a més de les dades de la persona titular s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.
- La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.
Documentació que acredita la representativitat
A més la persona sol·licitant ha de complir els següents requeriments:
Modalitat Titular conductor/a:
Modalitat Titular no conductor/a:
Un cop s'estigui en disposició de la Targeta d'aparcament de vehicles per a persones amb mobilitat reduïda
Sense cost
El temps màxim de tramitació és de 2 mesos
En cas de silenci administratiu, la sol·licitud s'entendrà: desestimada
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades