Sol·licitar el trasllat de despulles o de restes cadavèriques a un altre cementiri. Hi han dos possibilitats:Trasllat despulles: Quan el cadàver te entre 2 i 5 anys des de la inhumació, el trasllat no més ho pot fer una funerària.Trasllat restes: Quan el cadàver te 5 anys o més des de la inhumació. Es pot fer per un ciutadà en el seu cotxe o per una funerària.En els dos casos han d'haver passat més de 2 anys des de la última inhumació en el nínxol. Aportant, en el moment de l'exhumació, una caixa/urna homologada per al transport de les restes fins al cementiri de destí.
Trasllat despulles: Quan el cadàver te entre 2 i 5 anys des de la inhumació, el trasllat no més ho pot fer una funerària.
Trasllat restes: Quan el cadàver te 5 anys o més des de la inhumació. Es pot fer per un ciutadà en el seu cotxe o per una funerària.
En els dos casos han d'haver passat més de 2 anys des de la última inhumació en el nínxol. Aportant, en el moment de l'exhumació, una caixa/urna homologada per al transport de les restes fins al cementiri de destí.
Per a obtenir informació referida a les característiques de la caixa/urna s'ha de contactar amb l'Agència de Salut Pública de Catalunya:
C Roc Boronat, 81-95
08005-Barcelona
Tel. 935 513 900
- La persona titular personal i individual del dret funerari d'origen o el seu beneficiari.
- Si aquesta delega en una altra que la representi, a més de les dades de la persona sol·licitant s'hauran d'indicar les dades corresponents a les de la persona representant acompanyada de la corresponent autorització i de la fotocòpia del document identificatiu de la persona sol·licitant.
- Aquesta sol·licitud de trasllat a un altre cementiri també la pot tramitar directament una empresa de Serveis Funeraris.
Per poder fer un trasllat de restes sense empresa de Serveis Funeraris, s'ha de disposar prèviament de l'autorització de l'Agència de Salut Pública. Fent la sol·licitud corresponent:
Agència de Salut Pública
C Roc Boronat, 81-95
08005-Barcelona
Tel. 935 513 900
Per poder tramitar la sol·licitud d'autorització a l'Agència de Salut Pública, ha de presentar informe de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat en el qual consti la data en què es va inhumar el cadàver i la data que es va obrir per última vegada la sepultura d'on sortiran les restes.
- Documentació per a sol·licitar informe de l'Ajuntament, presentar: títol funerari corresponent al dret funerari.
- Un cop es disposi de l'autorització de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, presentació del document en el registre general d'entrada i sol·licitud del trasllat.
-Passats 2 anys des de l'últim enterrament en el dret funerari o 5 per malaltia infecciosa. Si ho demana un ciutadà, a més, les restes a traslladar han de portar més de 5 anys de la seva inhumació.
- No es fan trasllats de despulles en els mesos de juliol, agost i setembre
En concepte de taxa de cementiri municipal:
- El trasllat des de panteó o tomba: 710,50 €
- El trasllat des de nínxol:178,70 €
L'informe de l'Ajuntament necessari per fer la sol·licitud a l'Agència de Salut Pública, es tramita al moment(si la gestió es fa amb cita prèvia).
Un cop es disposi de l'autorització de trasllat, i s'hagi presentat la sol·licitud de trasllat en el registre general d'entrada de l'Ajuntament:
1. Amb caràcter general, la data del trasllat es programarà per dues setmanes desprès de la sol·licitud, coincidint preferentment amb dimecres. En cas de ser festa el dia escollit passarien a ser tres setmanes desprès de la sol·licitud. Sempre a les 10 hores (si hi ha una inhumació a la mateixa hora, el trasllat es produirà a continuació).
2. Excepcionalment, quan no es pugui programar el servei amb suficient anticipació es comunicarà amb 24 hores d'antelació.
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades