Ajuntament de Sant Boi de Llobregat SEU ELECTRÒNICA
Inici Seu Hora oficial

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

09/30/2023 02:32:42 PM
capçalera01
Sobre la Seu Organització municipal Procediments Serveis
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


Trasllat de despulles fora del cementiri

EN QUÈ CONSISTEIX:

Sol·licitar el trasllat de despulles o de restes cadavèriques a un altre cementiri. Hi han dos possibilitats:Trasllat despulles: Quan el cadàver te entre 2 i 5 anys des de la inhumació, el trasllat no més ho pot fer una funerària.Trasllat restes: Quan el cadàver te 5 anys o més des de la inhumació. Es pot fer per un ciutadà en el seu cotxe o per una funerària.En els dos casos han d'haver passat més de 2 anys des de la última inhumació en el nínxol. Aportant, en el moment de l'exhumació, una caixa/urna homologada per al transport de les restes fins al cementiri de destí.

Trasllat despulles: Quan el cadàver te entre 2 i 5 anys des de la inhumació, el trasllat no més ho pot fer una funerària.

Trasllat restes: Quan el cadàver te 5 anys o més des de la inhumació. Es pot fer per un ciutadà en el seu cotxe o per una funerària.

En els dos casos han d'haver passat més de 2 anys des de la última inhumació en el nínxol. Aportant, en el moment de l'exhumació, una caixa/urna homologada per al transport de les restes fins al cementiri de destí.

Per a obtenir informació referida a les característiques de la caixa/urna s'ha de contactar amb l'Agència de Salut Pública de Catalunya:

C Roc Boronat, 81-95

08005-Barcelona

Tel. 935 513 900



QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:

- La persona titular personal i individual del dret funerari d'origen o el seu beneficiari.

- Si aquesta delega en una altra que la representi, a més de les dades de la persona sol·licitant s'hauran d'indicar les dades corresponents a les de la persona representant acompanyada de la corresponent autorització i de la fotocòpia del document identificatiu de la persona sol·licitant.

- Aquesta sol·licitud de trasllat a un altre cementiri també la pot tramitar directament una empresa de Serveis Funeraris.



DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

Per poder fer un trasllat de restes sense empresa de Serveis Funeraris, s'ha de disposar prèviament de l'autorització de l'Agència de Salut Pública. Fent la sol·licitud corresponent:

Agència de Salut Pública

C Roc Boronat, 81-95

08005-Barcelona

Tel. 935 513 900

Per poder tramitar la sol·licitud d'autorització a l'Agència de Salut Pública, ha de presentar informe de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat en el qual consti la data en què es va inhumar el cadàver i la data que es va obrir per última vegada la sepultura d'on sortiran les restes.

- Documentació per a sol·licitar informe de l'Ajuntament, presentar: títol funerari corresponent al dret funerari.

- Un cop es disposi de l'autorització de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, presentació del document en el registre general d'entrada i sol·licitud del trasllat.



QUAN ES POT SOL·LICITAR:

-Passats 2 anys des de l'últim enterrament en el dret funerari o 5 per malaltia infecciosa. Si ho demana un ciutadà, a més, les restes a traslladar han de portar més de 5 anys de la seva inhumació.

- No es fan trasllats de despulles en els mesos de juliol, agost i setembre



PREU:

En concepte de taxa de cementiri municipal:

- El trasllat des de panteó o tomba: 710,50 €

- El trasllat des de nínxol:178,70 €



TERMINI DE RESOLUCIÓ:

L'informe de l'Ajuntament necessari per fer la sol·licitud a l'Agència de Salut Pública, es tramita al moment(si la gestió es fa amb cita prèvia).

Un cop es disposi de l'autorització de trasllat, i s'hagi presentat la sol·licitud de trasllat en el registre general d'entrada de l'Ajuntament:

1. Amb caràcter general, la data del trasllat es programarà per dues setmanes desprès de la sol·licitud, coincidint preferentment amb dimecres. En cas de ser festa el dia escollit passarien a ser tres setmanes desprès de la sol·licitud. Sempre a les 10 hores (si hi ha una inhumació a la mateixa hora, el trasllat es produirà a continuació).

2. Excepcionalment, quan no es pugui programar el servei amb suficient anticipació es comunicarà amb 24 hores d'antelació.



ON SOL·LICITAR-LO:



  • OFICINA MUNICIPAL D'ATENCIÓ A LES PERSONES (OMAP)
    Plaça de l'Ajuntament, 1

    Cliqueu el botó "Cita prèvia" per sol·licitar dia i hora

    Si la documentació es presenta digitalitzada en suport USB, agilitzarà la gestió i evitarà la realització de còpies (0,5 € per full A4)
    CITA PRÈVIA <BR/> OMAP
    PRESENCIAL








Aquesta informació té caràcter divulgatiu i no recull el contingut íntegre de la normativa corresponent.
Vàlid des de: 03/23/2023
Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2021 Distintiu de gènere

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web - Protecció de dades