D'acord amb la normativa de gestió del Padró de Habitants els ajuntaments han de realitzar les comprovacions necessàries per garantir que les persones resideixen efectivament als domicilis on costen empadronats o pretenen empadronar-se.
Així doncs, en els casos en que no es pot comprovar, mitjançant documents, l'efectivitat de la residència o hi ha dubtes raonables de la seva veracitat, el gestor municipal pot comprovar per altres mitjans (informe de Policia local, inspecció del propi servei, etc.) que realment la persona resideix al domicili.
A aquest efecte, quan hi ha indicis de que un veí/veïna no resideix al domicili on consta empadronat, i/o en la sol·licitud d'inscripció al Padró d'habitants no hi ha acreditació del títol que legitima la possessió de l'habitatge, es realitzen comprovacions mitjançant visites d'inspecció al domicili o s'envien a aquestes persones sol·licitants un escrit de requeriment de "Verificació de la residència habitual al domicili".
En resposta a aquest escrit, que ha de ser recepcionat al domicili que consta a l'expedient del Padró, la persona interessada ha de comparèixer física o electrònicament i presentar declaració de "Verificació de la residència habitual al domicili".
Aquesta declaració ha d'anar acompanyada del document rebut i de còpia del document d'identitat.
La verificació dels menors d'edat s'entén efectuada quan els progenitors amb els que conviu hagin fet la seva pròpia verificació.
La manca de verificació per part de les persones que ja consten empadronades a les que es requereix la verificació és motiu d'inici d'expedient de Baixa d'ofici per inscripció indeguda al padró d'Habitants.
En expedients d'alta o canvi de domicili sense acreditació del títol que legitima la possessió de l'habitatge, únicament quan tots els majors d'edat que l'han sol·licitat han comparegut, es fa efectiu l'empadronament. En cas de no es pugui verificar la residència dintre del termini de tres mesos a comptar des de la sol·licitud de l'alta, l'empadronament serà denegat i arxivat l'expedient.
En els 10 dies següents a la recepció del requeriment
3 mesos
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades