És un document que certifica que l'habitatge compleix la normativa d'habitabilitat. La cèdula d'habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d'ús, en primera transmissió o en posteriors (llevat dels supòsits d'exoneració que preveu la normativa vigent). També serveix per a donar-se d'alta dels serveis d'aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.
Es pot sol·licitar per Internet:
Es pot sol·licitar Presencialment:
- Cal dirigir-se als col·legis professionals d’arquitectes o bé d’aparelladors, arquitectes tècnics i enginyers de l’edificació, per tal d’obtenir el corresponent certificat d’habitabilitat que incorpora la sol·licitud. Aquest revisarà l'habitatge i emetrà el corresponent certificat d'habitabilitat, visat pel seu col·legi.
- Una vegada obtingut el certificat d'habitabilitat, es pot presentar a l'Oficina Municipal d'Atenció al Públic.
- Presentat el certificat, se li facilitarà la carta de pagament amb l’import de la taxa a pagar.
- Es pot optar per passar a recollir la cèdula per l’Oficina Municipal d'Atenció al Públic o bé demanar que sigui enviada per correu ordinari. Qualsevol persona amb el comprovant de la sol·licitud presentada pot recollir la cèdula.
Tots els habitatges han de disposar de la cèdula d'habitabilitat vigent.
La pot sol·licitar el propietari de l'habitatge, el llogater o bé un tècnic.
Als habitatges nous la cèdula d'habitabilitat la facilitarà el constructor o promotor.
Model oficial de sol·licitud que incorpora el certificat d'habitabilitat, degudament emplenat i visat.
Segons el cas hi ha dos tipus (veure models al peu d'aquest document):
. Model de Sol·licitud de segona ocupació
ó
. Model de Sol·licitud de segona ocupació per habitatges preexistents construïts amb posterioritat a l’11 d’agost de 1984 sense cèdula d’habitabilitat de primera ocupació
. Fotocòpia de la Escriptura de l'habitatge
- En el cas de cèdules d’habitabilitat per habitatges anteriors a l’11 d’agost de 1984, aquest document serà l’únic admès per acreditar l’antiguitat dels habitatges.- Per els habitatges amb antiguitats compreses entre l’11 d’agost de 1984 i el 2 de novembre del 2012, aquest document es considera prioritari per acreditar l’antiguitat dels habitatges, admetent alternativament altres documents admesos en dret que fins ara s’anaven utilitzant i admetent.
- Per els habitatges amb antiguitats compreses entre l’11 d’agost de 1984 i el 2 de novembre del 2012, aquest document es considera prioritari per acreditar l’antiguitat dels habitatges, admetent alternativament altres documents admesos en dret que fins ara s’anaven utilitzant i admetent.
En qualsevol moment.
L'import de la taxa és de 19,65 euros que s'haurà de fer efectiva amb la carta de pagament en alguna oficina de "La Caixa" o bé a través del Servicaixa en un termini de 45 dies des de la data d'expedició. Transcorregut aquest termini, cal requerir-ne una de nova.
En cas de tramitació telemàtica el cost es redueix en un 30%, essent per tant el cost de 13,75 €.
En queden exempts els propietaris sotmesos a un procés de dació en pagament.
Fins que no s’hagi pagat la taxa no es podrà començar a tramitar la cèdula d’habitabilitat.
Per més informació:
Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya
c/Pl. Nova,5 (08002 Barcelona)
T. 93 301 50 00
Col·legi Oficial d'Aparelladors i Arquitectes Tècnicsi Enginyers d’Edificació de Barcelonac/ Bon Pastor,5 (08021 Barcelona)
c/ Bon Pastor,5 (08021 Barcelona)
T. 93 240 20 60
Models de sol·licitud:
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades