És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l'Ajuntament que transmet el corresponent títol que l'habilitava per exercir l'activitat.
Aquesta comunicació a l'Ajuntament serveix per acreditar la subrogació del nou titular en els drets i deures derivats de la llicència o comunicació prèvia.
Per a informació complementària:
Ho pot comunicar tant la persona transmitent com la nova titular.
REQUISITS A COMPLIR:
1. La persona transmitent ha de disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia vigent.
2. Haver realitzat el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.
No es pot transmetre la llicència o comunicació prèvia, quan el nombre de les que es poden atorgar o presentar sigui limitat o que s'hagin concedit o rebut, comprovat i controlat tenint en compte les característiques particulars dels subjectes autoritzats inicialment.
Tampoc es pot transmetre l'activitat quan es troba subjecta a un expedient de revocació o caducitat, fins que no hi hagi una resolució ferma.
En el cas que la persona transmitent no pugui o no vulgui formalitzar la comunicació a l'Ajuntament, és suficient que la persona adquirent acompanyi la comunicació amb la documentació acreditativa del negoci jurídic que ha vehiculat la transmissió de la titularitat del negoci, de la llicència o de la comunicació prèvia.
Una vegada produïda la transmissió, les responsabilitats i les obligacions de l’antic/ga titular derivades de la Llicència o de la Comunicació prèvia són assumides pel nou/va titular.
En defecte de la comunicació, els subjectes que intervenen en la transmissió són responsables solidaris de la responsabilitat que es pugui derivar de l'activitat subjecta a llicència o comunicació prèvia.
Comunicació de transmissió del títol (llicència o comunicació prèvia) que habilita per a l'exercici de l'activitat, d'acord amb el model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:
- Que en cas d'actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
- Que les responsabilitats i les obligacions de l'antic/ga titular derivades de la llicència o de la comunicació prèvia són assumides pel nou/va titular. A tal efecte es pot aportar una declaració conjunta de la titularitat de l'activitat, signada tant per l'antic/ga titular com pel nou/va.
- Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com la documentació que s'adjunta, si és el cas.
- Que es disposa, si és necessària, de la pòlissa o el contracte d'assegurances o altres garanties que responen de l'activitat, a nom del nou titular.
Si es tracta d'un establiment afectat pel Real Decret Llei 191/2011, s'ha d'aportar la declaració responsable en matèria de salut alimentària.VEURE MODEL
La comunicació ha de formalitzar-se en el termini màxim d'un mes des que s'ha produït efectivament la transmissió.
La taxa que estableix l'ordenança fiscal:
- Activitats en règim de comunicació o declaració, 73,20 euros
- La resta, 188,7 euros
Un cop efectuada aquesta comunicació, l'Ajuntament actualitzarà les dades en el Registre municipal corresponent.
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades