EN QUÈ CONSISTEIX:
En sol·licitar l'ús puntual de la via pública en un dia i hores determinats, i per tant de la corresponent restricció de la circulació de vehicles total o parcial d'un carrer o d'una zona d'aparcament, amb motiu de:
- Mudances
- Tasques relacionades amb l'execució d'obres: obres de promoció privada, obres de companyies de serveis, creació de nous guals o col·locació de protectors de guals, càrrega i descàrrega de materials)
- Tasques relacionades amb usos autoritzats de l'espai públic: filmacions o rodatges (va vinculada l'autorització, promocions, instal·lació de terrasses, aparcament per a persones amb mobilitat reduïda)
Per als carrers considerats d'ús preferent de transport públic*, la Policia Local suggerirà el dia i l'horari en què es poden realitzar les ocupacions dels mateixos.
* Els carrers d'ús preferent de transport públic són, segons el Pla de Mobilitat, els que es denominen "Xarxa Bàsica interna", és a dir les principals vies urbanes i eixos claus utilitzats per desplaçaments interns i que connecten amb les vies interurbanes.
Descripcions:
- Tall total: restricció total del vial que es pretén utilitzar.
- Tall parcial: restricció parcial de la circulació que permet la lliure circulació de tot tipus de vehicles inclosos 3a. categoria i transport públic.
- Reserves d'estacionament en zona vianants: afectació de voreres i/o espais destinats exclusivament al trànsit de vianants.
- Reserves d'estacionament: espai comprès a la calçada destinada a l'estacionament de vehicles.
- Reserves d'estacionament en zona blava: zona destinada a l'estacionament amb limitació horària.
QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:
Qualsevol persona.
En el cas que el motiu estigui relacionat amb una obra, aquesta haurà de disposar de la corresponent llicència aprovada i, si és el cas, haver comunicat l'inici de les obres.
En el cas que el motiu estigui relacionat amb un ús autoritzat de l'espai públic, aquesta haurà de disposar de la corresponent llicència/autorització aprovada.
No poden autoritzar-se talls de carrer abans de les 9,30 del matí, en dies laborables.
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:
Comunicar el motiu de la sol·licitud, el dia, les hores i altres circumstàncies que la persona sol·licitant consideri necessàries.
En el cas de tasques relacionades amb autoritzacions prèvies (obres i usos de l'espai públic), s'ha d'identificar el número d'expedient relacionat.
Adjuntar un croquis explicatiu de la intervenció o fotografia.
QUAN ES POT SOL·LICITAR:
En qualsevol cas, la tramitació s'ha de fer 96 hores abans, com a mínim, comptant com a dies laborables.
PREU:
- Tall de carrer total - Per hora o fracció: 55,80 euros
- Tall de carrer parcial - Per hora o fracció: 25,90 euros
- Reserva temporal d'estacionament en la via pública, 25,90 euros per 10 metres i hora
- Les fraccions superiors a 10 metres; 2,60 euros per metre i hora
- Reserva de vies peatonals - S'aplica la meitat de la tarifa anterior.
- Reserva d'estacionament en zones blaves - L'import es recapta per l'empresa concessionària en el moment de l'ocupació en l'horari d'ús de la zona blava. Fora d'aquest horari s'aplica la taxa convencional de reserva d'estacionament en via pública.
- En el cas de reserves d'aparcament per executar les autoritzacions de l'ús del domini públic autoritzat, no s'ha de liquidar cap taxa (instal·lació de terrasses, creació de nous guals o de protectors de guals, reserves de càrrega i descàrrega, aparcament per a persones amb mobilitat reduïda...)
S'enviarà la liquidació per l'import que correspongui per correu electrònic. S'haurà d'imprimir i anar a l'entitat bancària a pagar.
En el cas que es produeixi algun canvi sobre el que s'autoritza, s'ha de comunicar al telèfon 93 635 80 92, de dilluns a divendres, de 06:00 a les 14:00 hores. Si aquests canvis es produeixen dins de les 48 hores abans de l'ús de l'espai públic previst, suposarà l'obligació del pagament de les taxes corresponents i la presentació d'una nova sol·licitud.
ON SOL·LICITAR-LO:
-
Per tramitar aquesta sol·licitud amb signatura electrònica és necessari que disposeu d'IDENTIFICACIÓ DIGITAL admesa.
Podeu consultar el següent enllaç:
Sistemes d'identificacióCliqueu el botó que corresponqui en funció de si tramiteu com a titular o com a representant.
I seguiu les instruccions que van sortint.
Si voleu que us ajudem a fer la tramitació, contacteu amb nosaltres:
AJUDA
Si teniu problemes tècnics en la tramitació, poseu-vos en contacte amb nosaltres:
Serveis tècnics
ELECTRÒNICAMENT
-
OFICINA MUNICIPAL D'ATENCIÓ A LES PERSONES (OMAP)
Plaça de l'Ajuntament, 1
Cliqueu el botó "Cita prèvia" per sol·licitar dia i hora
Si la documentació es presenta digitalitzada en suport USB, agilitzarà la gestió i evitarà la realització de còpies (0,5 € per full A4)
PRESENCIAL
ALTRES TRÀMITS RELACIONATS
Aquesta informació té caràcter divulgatiu i no recull el contingut íntegre de la normativa corresponent.
Vàlid des de: 03/28/2022