EN QUÈ CONSISTEIX:
Tramitar la sol·licitud de matrimoni civil a l'Ajuntament. Aquest acte és celebrat per l'alcalde/essa, o regidor/a de la corporació municipal en qui es delegui.
QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:
Persones capacitades, majors d'edat o menors, entre 16 i 17 anys, emancipats que, lliurement, han decidit contraure matrimoni.
No poden contraure matrimoni entre ells, els parents en línia recta (pares, fills, avis) ni els parents en línia col·lateral (germans, oncles, nebots).
- Si es vol celebrar matrimoni civil amb cerimònia, com a mínim, un dels membres de la parella ha de tenir qualsevol d'aquests vincles amb el nostre municipi:
- Estar o haver estat empadronat
- Treballar al municipi (cal presentar document acreditatiu)
- Tenir família directa (pares o germans) residint-hi actualment
- Si es vol celebrar matrimoni civil sense cerimònia, no és necessari complir cap dels anteriors requisits.
MATRIMONIS CIVILS AMB CERIMÒNIA:
Calendari:
- En divendres:
- maig: El segon del mes.
- març, abril, juny i juliol: El primer del mes
- En dissabte:
- abril: el quart del mes.
- maig i juny: el segon del mes.
- de juliol a març: el tercer del mes.
- Aquest acte no se celebra al mes d'agost.
- Aquest calendari pot estar subjecte a variacions.
Horaris:
- En divendres: 17:00, 18:00 i 19:00 hores.
- En dissabtes: 11:00, 12:00, 13:00 i 14:00 hores.
On es celebren?
- Sala de plens: d'octubre fins a abril.
- Jardins de la Torre del Sol: de maig fins a setembre. Per motius metereològics, la cerimònia podrà celebrar-se a la sala de plens.
MATRIMONIS CIVILS SENSE CERIMÒNIA:
Calendari:
- Divendres agendats, corresponents al tercer del mes, a excepció del mes d'abril, que amb motiu de les festes de Setmana Santa serà el quart, i al mes de maig que amb motiu de la Festa Major, serà al segon.
- Aquest acte no se celebra al mes d'agost.
- Aquest calendari pot estar subjecte a variacions.
Horaris:
- 12:00, 12:15, 12:30 i 12:45 hores.
On es celebren?
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:
En el moment de fer la sol·licitud, facilitar les dades identificatives dels dos contraents i el dia i l'hora de celebració de l'acte, amb la liquidació de la taxa municipal corresponent, detallada a l'apartat "PREU".
Amb una còpia de la instància i amb la resta de documents que s'indiquen a continuació, els contraents han de tramitar el seu expedient de Matrimoni Civil al Registre Civil del municipi de referència de qualsevol dels contraents. S'aconsella que es consulti prèviament a l'esmentat registre, el temps mínim indispensable que és necessari per tenir finalitzat l'expedient.
- Imprès de sol·licitud (s'obté al Registre Civil)
- Declaració jurada de l'estat civil (s'obté al Registre Civil)
- Original i fotocòpia del DNI dels contraents.
- Certificat literal de naixement actualitzat dels contraents (expedit pel Registre Civil del municipi de naixement)
- Volant d'empadronament que justifiqui els dos últims anys de residència (expedit per l'Ajuntament de referència)
A més:
- Si hi ha descendència comuna, aportar el Llibre de Família.
- En cas de divorciats/ades, matrimonis nuls, o vidus/ues, presentació certificat literal del matrimoni anterior, amb la inscripció de la sentència de divorci, nul·litat o certificació literal de defunció del/la cònjuge difunt/a.
- Els menors entre 14 i 16 anys, han d'obtenir la dispensa d'impediment de prohibició d'edat (Jutjat de 1a instància de la població a on s'està empadronat/da).
- En el cas d'estrangers/eres, important consultar prèviament al Registre Civil, la documentació a aportar.
Les dades de contacte del Registre Civil de Sant Boi són: C Carles Martí i Vila, núm. 2-4. Telèfon: 93 551 72 35 Horari: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.
Una vegada resolt l'expedient, el Registre Civil lliura als contraents la documentació que es detalla a continuació, la qual han d'entrar per registre al nostre Ajuntament, amb una antelació mínima de 15 dies a la data de celebració del matrimoni. En el cas que no es disposi de l'esmentada documentació dins del termini, l'acte matrimonial no pot celebrar-se.
- Autorització de la prestació del consentiment matrimonial davant de l'alcalde/essa o del regidor/a delegat/da per poder celebrar la cerimònia.
- Acta matrimonial. (El mateix dia de la boda, es lliura als contraents l'original perquè l'aportin al Registre Civil per obtenir o modificar el Llibre de Família).
QUAN ES POT SOL·LICITAR:
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
PREU:
Taxa ha abonar al moment de la presentació de la instància de sol·licitud:
- Matrimonis amb cerimònia
- Per a persones empadronades al municipi: 195,80 €
- Per a persones no empadronades, però amb vincles al municipi: 271,90 €
- Matrimonis sense cerimònia
OBSERVACIONS:
- L'acte dels matrimonis civils sense cerimònia, consistirà exclusivament en: la lectura dels articles del Codi Civil, el consentiment, l'intercanvi dels anells i la signatura dels contraents i els dos testimonis a l'acta matrimonial. Només podran ser-hi presents durant la celebració d'aquest, els contraents i els dos testimonis.
- Per a l'acte dels matrimonis civils amb cerimònia, RP i Protocol dues setmanes abans de l'acte, convocarà als contraents a una reunió prèvia per explicar i concretar tot el referent a la seva celebració.
- D'acord amb l'article 8è de l'ordenança fiscal número 9 "Taxa per l'Ús dels Equipaments Municipals per a la celebració dels Matrimonis Civils", "Donaran dret a la devolució del 100 % de l'import de la taxa abonada les anul·lacions presentades amb una anticipació mínima de 9 mesos respecte a la dta de celebració del matrimoni. En els casos en els que es sol·liciti l'anul·lació entre els 9 i els 6 mesos anteriors a la data de celebració del matrimoni, només es retornarà el 50 % de l'import de la taxa abonada. No serà procedent la devolució de la taxa en aquells casos en els que es comuniqui l'anul·lació amb una anterioritat de 6 mesos o menys respecte a la data de celebració del matrimoni".
- El fet de modificar la data de celebració del matrimoni civil (sempre que hi hagi disponibilitat a l'agenda corresponent), a través del registre de la sol·licitud corresponent a l'OMAP, no suposarà una nova responsabilitat tributària.
ON SOL·LICITAR-LO:
-
OFICINA MUNICIPAL D'ATENCIÓ A LES PERSONES (OMAP)
Plaça de l'Ajuntament, 1
Cliqueu el botó "Cita prèvia" per sol·licitar dia i hora
Si la documentació es presenta digitalitzada en suport USB, agilitzarà la gestió i evitarà la realització de còpies (0,5 € per full A4)
PRESENCIAL
Fotografies de la Sala de Plens de l'Ajuntament i dels Jardins de la Torre del Sol:
Ajuntament-1.jpg ( 60 Kb)
Ajuntament-2.jpg ( 53 Kb)
Torre-del-Sol-1.jpg ( 77 Kb)
Torre-del-Sol-2.jpg ( 65 Kb)
Aquesta informació té caràcter divulgatiu i no recull el contingut íntegre de la normativa corresponent.
Vàlid des de: 12/28/2018