La interposició d'una denúncia és l'acte mitjançant el qual qualsevol persona, en compliment o no d'una obligació legal, posa en coneixement de l'Ajuntament l'existència d'un determinat fet que pot ser constitutiu d'infracció administrativa. Com a subjecte denunciant tindrà reconegut el dret a rebre comunicació sobre la iniciació o no d'un procediment administratiu.
La interposició d'una denúncia és només un dels possibles mitjans que disposa el ciutadà per posar en coneixement de l'Ajuntament la presència d'irregularitats. En aquest sentit existeixen altres instruments que en funció del conflicte tractat o les conseqüències jurídiques que se'n derivin poden ser més idònies: tramitació d'una queixa, fer una reclamació, servei de mediació i arbitratge... (a l'apartat de tràmits relacionats trobareu enllaços que donen informació al respecte).
CONSIDERACIONS SOBRE LA TRAMITACIÓ D'UNA DENÚNCIA
ALTRES TRÀMITS RELACIONATS
Tramitació d'una queixa (Servei ' T'Escoltem ')
Centre Municipal de Mediació Ciutadana
Actuacions de l'Oficina Municipal d'Atenció al Consumidor
Qualsevol persona
Facilitar la informació relativa als fets que puguin constituir infracció, l'emplaçament i la data de la seva comissió, i quan sigui possible, la identificació dels presumptes responsables.
En qualsevol moment
La quota de la visita, per la realització de les mesures de soroll als efectes de comprovar l'incompliment de la Llei es calcularà a raó de una quantia fixa de 31,30 euros més 117,50 euros/hora.
En els supòsit de controls i inspeccions per verificar el compliment de les prescripcions i especificacions de la normativa vigent en matèria de contaminació acústica, quan de les actuacions de verificació es comprovi l’incompliment, sense perjudici de les sancions que d’acord a normativa puguin derivar-se, la taxa es liquidarà a l’infractor.
Si es verifica que no existeix incompliment, la taxa es liquidarà al sol·licitant de la verificació, a excepció de que sigui la primera denúncia presentada.
En el cas de sol·licituds i/o denúncies reiterades pel mateix sol·licitant, es liquidarà la taxa al denunciant la segona i la tercera visita si es verifica que no s'ha produït l'incompliment en cap d'elles.
En el cas de la quarta visita i successives verificacions, la taxa es liquidarà amb un increment del 50%.
El termini màxim per resoldre el període d'informació prèvia i notificar el seu resultat serà de tres mesos.
© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web - | Protecció de dades