El Padró Municipal d'Habitants és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi, acredita la seva residència i el domicili habitual en el municipi.
Tota persona que viu a Espanya té l'obligació d'inscriure's al padró del municipi en el domicili en el qual resideix habitualment.
Qui resideix en més d'un municipi, o en diversos domicilis dintre d’un municipi, s'ha d'inscriure en el que resideixi més temps a l'any.
L'alta suposa la inscripció al Padró d’Habitants del municipi. I pot ser:
- Per naixement: primera inscripció d'un nadó.
- Per canvi de residència: persones que fins ara residien a altre municipi o país i traslladen la seva residència a Sant Boi. En aquests casos l'Ajuntament de Sant Boi comunica la inscripció en el nostre municipi al INE (Institut Nacional d'Estadística) que ho comunica al municipi anterior per tal que efectuï la corresponent baixa al seu padró.
- Per omissió: persones que viuen a Sant Boi i declaren no conèixer estar empadronades en cap altre municipi
El canvi de domicili és la inscripció en una adreça diferent dins del nostre municipi.
La inscripció en el padró no caduca, llevat del cas d'estrangers no comunitaris sense residència permanent que han de renovar la seva inscripció cada dos anys.
IMPORTANT:
Si el tràmit es sol·licita per la seu electrònica cal tenir en compte que:
- La sol·licitud d'alta és individual, i s'han de fer tantes sol·licituds com a persones es volen empadronar en un mateix domicili.
- La documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud ha d'estar preferiblement en format PDF.
- Quan l'Ajuntament rep la sol·licitud d'alta electrònica, i sempre i quan les dades i documents aportats siguin correctes i complets, s'envia un volant de l'empadronament com a justificant que el mateix s'ha resolt satisfactòriament.
- La data de la sol·licitud serà la que consti com a data d'empadronament.
- En el cas que la inscripció no es pugui realitzar per deficiències de la documentació o manca de requisits:
- Es requerirà la documentació necessària per completar l'expedient.
- La inscripció no serà efectiva al padró fins que no s’esmenin les deficiències.
- Transcorregut el termini atorgat al requeriment sense que les deficiències siguin esmenades, s’arxivarà la sol·licitud sense més tràmit.
QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:
- La sol·licitud l'ha de fer la persona que es vol empadronar, llevat del cas de menors que la sol·licitud l'ha de fer la persona major d'edat amb la que conviurà el/la menor.
- La decisió del lloc de residència habitual d'un menor d'edat és una funció de la pàtria potestat pel què només es pot realitzar amb el consentiment d'ambdós progenitors o amb autorització judicial, i excepcionalment i segons les circumstàncies específiques de la persona, s'admetran declaracions responsables (Annex I o annex II).
- Si la persona que s'ha d'empadronar delega en una altra per a què la representi, a més de les dades de la persona sol·licitant s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.
- La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.
- Per tramitar aquesta sol·licitud per la seu electrònica és necessari que disposeu d'IDENTIFICACIÓ DIGITAL admesa. Si no en disposeu caldrà que us faci la sol·licitud un representant que si disposi d'aquesta identificació digital, a qui haureu d'autoritzar per fer el tràmit en el vostre nom.
- Les persones que s'empadronen en centres o establiments col·lectius (geriàtrics, residències,...) han d'adjuntar l'Autorització d'Empadronament en Habitatge col·lectiu
Documentació que acredita la representativitat
ON SOL·LICITAR-LO:
Seleccioneu el que correspongui:
. Alta per naixement
. Altra casuística
AUTORITZACIÓ PER FER TRÀMITS.pdf ( 181 Kb)
AUTORITZACIÓ D'EMPADRONAMENT A L'HABITATGE.pdf ( 179 Kb)
AUTORITZACIÓ D'EMPADRONAMENT EN HABITATGE COL.LECTIU.pdf ( 125 Kb)
AUTORITZACIÓ PROGENITOR NO CONVIVENT.pdf ( 214 Kb)
ANNEX 1 (Català).pdf ( 134 Kb)
ANEXO 1 (Castellano).pdf ( 146 Kb)
ANNEX 2 (Català).pdf ( 136 Kb)
ANEXO 2 (Castellano).pdf ( 155 Kb)
Cita Prèvia OMAP
Aquesta informació té caràcter divulgatiu i no recull el contingut íntegre de la normativa corresponent.
Vàlid des de: 03/01/2023