Ajuntament de Sant Boi de Llobregat SEU ELECTRÒNICA
Inici Seu Hora oficial

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

04/27/2017 03:26:17 AM
capçalera01
Sobre la Seu Organització municipal Procediments Serveis
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


Tramitació electrònica d'alta d'empreses (PAE)

Darrera revisió: 03/08/2017


EN QUÈ CONSISTEIX:

El Punt PAE és un servei adreçat a persones emprenedores que volen donar d'alta una nova empresa mitjançant la tramitació electrònica. Actualment les formes jurídiques que es poden crear a través de la tramitació electrònica són:

- Empresari Individual

- Societat de Responsabilitat Limitada

- Societat Limitada Nova Empresa

- Societat Limitada de Formació Successiva

- Comunitat de Bens

- Societat Civil

Per tant, queden excloses de la tramitació telemàtica: la Societat Civil Privada (SCP), Societat Cooperativa Catalana (SCC), Societat Limitada Laboral (SLL) i Societat Anònima (SA).

La tramitació telemàtica suposa la simplificació administrativa i serveis d'assessorament integral. L'emprenedor pot acudir al Punt d'Atenció a l'Emprenedor (PAE) més proper, per omplir el Document Únic Electrònic (DUE), evitant així els desplaçaments derivats de l'alta d'empresa.

QUI HO POT SOL·LICITAR/REQUISITS A COMPLIR:

Persones físiques o jurídiques que volen constituir una empresa en les formes jurídiques indicades anteriorment.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

Per poder ser atesos al Punt PAE cal aportar una documentació que variarà en funció de la forma jurídica de la nova empresa.

Documentació comuna per a totes les formes jurídiques:

1) Fotocòpia i original del DNI de tots els socis i treballadors.

2) Fotocòpia i original de la Targeta de la Seguretat Social de tots els socis i treballadors, o un altre document que acrediti el número d'afiliació a la Seguretat Social.

3) Epígraf d'IAE (Impost d'Activitats Econòmiques).

4) Dades del domicili de l'empresa i de l'activitat empresarial (adreça, metres quadrats del lloc de l'activitat, codi postal i telèfon).

5) Per a l'adscripció al Règim Especial de Treballadors Autònoms cal saber la base de cotització escollida i la Mútua d'AT-EP.

6) Número de compte per a la domiciliació bancària de la cotització de les quotes d'autònoms de cadascun dels socis.

Documentació específica per a la constitució de Societats (queden exclosos els Empresaris Individuals):

a) Percentatges de participació en el capital social i indicació de la condició d'administradors. Per a l'adscripció al Règim Especial de Treballadors Autònoms cal saber la base de cotització escollida i la Mútua d'AT-EP.

b) Número de compte bancari per a la domiciliació de l'ITP-AJD (Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats) en cas d'aplaçament i per al pagament al RMP (Registre Mercantil Provincial).

c) Targeta bancària per realitzar el pagament de la certificació del RMC i del RMP en el cas d'escollir aquest sistema de pagament.

d) Justificant del pagament realitzat (amb anterioritat a la tramitació) al RMC de 14,54€ per a l'obtenció de la denominació social.

Altra documentació, si s'escau:

- Estrangers sense DNI: NIE comunitari o NIE i permís de residència i treball per compte pròpia.

- Socis estrangers capitalistes (sense residència ni activitat a l'empresa) han d'aportar el NIE per assumptes econòmics.

- Socis jurídics: han de presentar l'Escriptura de la Societat, l'Acta de Reunió en la qual s'ha acordat que formaria part de la nova Societat que es constituirà i les dades del Representant del Soci Jurídic.

- Socis casats: DNI o NIE del cònjuge i règim del matrimoni.

- Per contractar treballadors: contracte o acord de contractació o autorització per cursar l'alta a la Seguretat Social.

QUAN ES POT SOL·LICITAR:

El servei s'ha de sol·licitar abans de constituir l'empresa.

PREU:

Servei gratuït

ON SOL·LICITAR-LO:

Cal demanar hora de visita. Hi ha dues vies per sol·licitar aquesta visita:

. Tramitació via internet

- Clicar el botó "sol·licitud de tràmit" que trobareu al final d'aquesta fitxa

- Omplir tots els camps

O bé:

. Tramitació presencial

Clicant al botó "Cita prèvia" que trobareu al final d'aquesta fitxa per sol·licitar dia i hora

Oficina Municipal d'Atenció a les Persones (OMAP)

Plaça de l'Ajuntament, 1

Horari OMAP

La Unitat d'Atenció a Empreses i Emprenedors es posarà en contacte per concretar dia i hora de visita.

Sol·licitar Tràmit

Cita Prèvia OMAP
Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2014

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web