Darrera revisió: 04/19/2018
Comunicar la baixa del padró Municipal d’Habitants d'un ciutadà pels motius següents:
Per defunció. Aquesta baixa es realitza a partir de les comunicacions que ens fa l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i no requereix una sol·licitud expressa, llevat que algun familiar la vulgui tramitar.
Per trasllat fora d’Espanya d’una persona estrangera.
Per manifestació del titular d’un habitatge (propietari o llogater) que declara que algú ja no forma part de la seva unitat de convivència, o que hi han inscripcions anteriors que ja no resideixen en l'esmentada adreça.
Per caducitat dels estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent que no realitzin cada 2 anys la renovació de la seva inscripció padronal
L’Ajuntament tramitarà baixes d’ofici si detecta que hi ha persones empadronadesen un domicili i realment no hi resideixen.
Si marxeu a un altre municipi de l’Estat espanyol no us heu de donar de baixa al Padró Municipal d’Habitants. L’Ajuntament del municipi de destí ens comunicarà la vostra inscripció i llavors tramitarem la vostra baixa al nostre padró.
Els espanyols que traslladin la seva residència a l’estranger han de sol·licitar l'alta en el Registre de Matrícula de l'Oficina o Secció Consular del país de destí,on causaran alta al Padró d'Espanyols Residents a l'Estranger (PERE). Els consolatstransmetran l'alta a l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i aquest comunicarà la baixa al municipi corresponent.
● Per tramitar baixes per defunció: qualsevol persona major d’edat.
● Per trasllat fora d’Espanya de persones estrangeres: el propi interessat sempre que sigui major d’edat i per als menors els seus representants legals.
● Per manifestació del titular de l’habitatge que declari que algú ja no forma part de la seva unitat de convivència: qui demostri un interès legítim sobre l’habitatge (noves inscripcions, propietari o llogater de l’immoble).
● Certificat de defunció per a les baixes per defunció.
● Document d'identitat (passaport o permís de residència) per als estrangers que es traslladen fora d’Espanya.
● Document d'identitat (DNI, permís de conduir, passaport, permís de residència) de qui comunica la baixa d’una altra persona, i si no és el titular de l'IBI cal acreditar documentalment l’interès sobre l’habitatge (escriptura de propietat, contracte d’arrendament, sentència judicial, ordres d’allunyament, etc.).
En qualsevol moment
Sense cost
●Les baixes per defunció es tramiten al moment.
Les baixes per trasllat fora d’Espanya d’una persona estrangera es tramiten al moment un cop que verifiquem que ja no resideixen el el municipi.
● La resta de baixes es tramiten d'ofici seguint la normativa, la qual, en els casos de comunicació de baixa d’una persona que ja no viu en el domicili és:
1. Notificació a l'afectat pel expedient de baixa
2. Anunci al tauler de l'Ajuntament
3. Publicació al BOE
4. Decisió del Consell d'Empadronament sobre la baixa
5. Baixa si la decisió del Consell d'Empadronament així ho determina
El termini aproximat d'aquest procediment és indeterminat i pot variar entre sis i dotze mesos aproximadament, i només el pot interrompre l’afectat si compareix personalment junt amb qui ens ha presentat el comunicat de baixa i presenta al·legacions o si efectua un canvi de domicili.
. Tramitació presencial
Clicant el botó "Cita prèvia"que trobareu al final d'aquesta fitxaper sol·licitar dia i horaOficina Municipal d’Atenció a les Persones (OMAP)Plaça de l’Ajuntament, 1 Horari OMAP
Oficina Municipal d’Atenció a les Persones (OMAP)
Plaça de l’Ajuntament, 1
Aquesta informació té caràcter divulgatiu i no recull el contingut íntegre de la normativa corresponent.
Cita Prèvia OMAP© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - | Avís legal - | Accessibilitat - | webmaster - | mapa del web