Ajuntament de Sant Boi de Llobregat SEU ELECTRÒNICA
Inici Seu Hora oficial

Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

05/27/2017 09:20:39 PM
capçalera01
Sobre la Seu Organització municipal Procediments Serveis
Portal de Transparència. Obre enllaç extern en una finestra nova
Imprimir


OMIC - Consulta de temes que no són competència de consum

Darrera revisió: 11/28/2013


EN QUÈ CONSISTEIX:

A vegades es plantegen qüestions que no són considerades per la normativa en matèria de consum i són competència d'altres organismes. En aquests casos que es relacionen a continuació es facilita al ciutadà l'assessorament necessari per a la tramitació de la seva sol·licitud.

Per exemple:

• Qüestions sobre la normativa que regula les comunitats de propietaris: per exemple, percentatges de vots, instal·lació d'ascensors, obres de millora, etc.

Per aquest tipus de consultes:Normativa reguladora: LLei 5/2006 d'Ampliació del Còdi Civil Català,de 10 de maig en la qual en el seu Títol V es regulen les situacions de comunitat. Aquesta llei va entrar en vigor l'1 de juliol de 2006.

• Qüestions derivades de problemes de convivència en comunitat de veïns. No és un tema de consum per que no hi ha compra o contractació de cap producte o servei.

Les qüestions en aquest camp poden dirigir-se al Centre Municipal de Mediació Ciutadana: S'ha de trucar per telèfon (93 652 98 40 i 93 654 76 81) o realitzar la consulta per correu electrònic: mediaciociutadana@santboi.cat

• Reclamacions per la compra de productes o serveis de particular a particular quan el venedor o prestador del servei no es dedica professionalment a això. L'afectat haurà de posar-se en contacte amb Assessors o Advocats particulars per a solucionar la controvèrsia. Per exemple: compra venda d'un habitatge, de vehicles, ... de particular a particular.

• Qüestions sobre arrendaments urbans. No és un tema de consum per que no existeix professionalitat en cap dels contractants, excepte en els casos que hi intervingui una Agència Immobiliària. Per exemple: desnonaments d'habitatges de lloguer, augments de la renda, etc...Per consultes sobre arrendaments: Normativa reguladora dels arrendaments urbans.

• Quan el reclamant no tingui consideració de consumidor o usuar, segons laLlei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya. S'enten com a persona consumidora i usuària, a les persones físiques o jurídiques que actuin en el marc de les relacions de consum en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional. També tenen aquesta consideració els socis cooperativistes en les reclacions de consum amb la cooperativa (Llei 22/2010, del 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya).

• Reclamacions en les que ni el consumidor no té domicili a Sant Boi de Llobregat. Si està empadronat a un altre municipi, haurà de dirigir-se a l'OMIC de la localitat on estigui empadronat. Es poden consultar les adreces de les OMICs de Catalunya a

• Reclamacions contra l'Administració Pública (impostos, multes...). En general per aquestes qüestions haurà de dirigir-se al servei públic de l'Administració corresponent (Hisenda, INEM, Institut Nacional Seguretat Social).

• Quan es tracti d'una reclamació dirigida a un professional: tot i ser competència de consum, els Col·legis Professionals disposen de serveis propis dedicats a la tramitació de reclamacions i gestions de mediació. De cara al reclamant és més ràpid i eficaç dirigir-se directament al Col·legi Professional competent (Arquitectes, Advocats, Odontòlegs...).

• Quan l'usuari demana danys i perjudicis morals (no documentats). Els danys i perjudicis morals que no es poden justificar, s'han de reclamar a través dels tribunals ordinaris.

• En quan al tema de protecció de dades: solament podrem fer un tràmit de consulta, però les reclamacions les haurà de realitzar directament l'interessat o dorigir-se a l'Agencia Española de Protección de Datos

•Multes o sancions en transports d’ús col·lectiu: hauran de dirigir la reclamació i/o recurs a l’organisme competent, segons la informació que apareix en la mateixa sanció.

•Reclamacions a taxis: hauran de dirigir-se a l’ Institut Metropolità del Taxi (Adreça: Carrer 62, núm. 18, Edifici B - ZONA FRANCA 08040 BARCELONAT. 932 235 151 Atenció alPublic ext. 2158–2156 - 2172).Els taxis han de portar Full oficials de reclamació / denúncia on fer constar les queixes. És important deixar constància del número de la llicència i de la matrícula del vehicle.

QUAN ES POT SOL·LICITAR:

En qualsevol moment.

ON SOL·LICITAR-LO:

Tramitació via internet: accedint als formularis web que trobareu a la fitxa de tràmit corresponent:

. OMIC - Consulta de consum

Tramitació presencial o telefònica:

. Tramitació presencial

Clicant el botó "Cita prèvia"que trobareu al final d'aquesta fitxaper sol·licitar dia i horaOficina Municipal d’Atenció al Públic (OMAP) - Horari

Oficina Municipal d’Atenció al Públic (OMAP) - Horari

. A l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC)

Sol·licitant cita prèvia a través del telèfon 936 351 212 de l'OMAP

Adreça de l'OMIC: Pau Claris, 14 - Masia Torre Figueres

ALTRES TRÀMITS RELACIONATS

OMIC - Actuacions de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

Cita Prèvia OMAP
Finalistes del IV premis TAW a l'Accessibilitat Web Pautes d'Accessibilitat per al Contingut en la Web (WCAG) 1.0 Distinció de Ciutat de la Ciència i la Innovació Segell infoparticipa 2014

© Ajuntament de Sant Boi de Llobregat - Pl. Ajuntament, 1 - 08830 Sant Boi de Llobregat - Tel. 93 635 12 00 - Fax 93 630 18 56 - Avís legal - Accessibilitat - webmaster - mapa del web